Dworzec PKP w Kołobrzegu będzie remontowany

Kołobrzeg z Kołobrzegu

Toż niezwykła relacja także dla lokatorów jak również turystów leżących w polskim mieście. Już wkrótce budynek kołobrzeskiego dworca ma zostać gruntownie przebudowany.
Obiekt ma pozostać w cali przystosowany do spraw osób niepełnosprawnych. Znacznie powiększy się powierzchnia obsługi pasażerów.

Dworzec PKP w Kołobrzegu będzie remontowany

 

Przewidziano m.in. utworzenie dużego pomieszczenia na przechowalnię bagażu, odtworzenie zwieńczenia wieży zegarowej. Żyć że także powstanie dodatkowa poczekalnia sezonowa. Spółka PKP SA ogłosiła właśnie przetarg na zakończenie dokumentacji projektowej dotyczącej przebudowy tak istotnego dla miasta budynku.

Zakres prac przewiduje kompleksową przebudowę dworca kolejowego wraz z zagospodarowaniem najbliższego otoczenia. Na dole ma zostać utworzona poczekalnia oraz hol, do jakich przylegać będą toalety. Rozważona ma zostać także poczekalnia sezonowa do obsługi zwiększonego ruchu turystycznego. Ponadto przewidziano duże mieszkanie na przechowalnię bagażu dostępne zarówno z zewnątrz budynku. Na piętrze i poddaszu mają zostać wygospodarowane pomieszczenia mieszkalne. Po ustaleniu z konserwatorem zabytków ma zostać przywrócona tradycyjna forma kopuły nad wieżą zegarową.

Jeżeli należy o zagospodarowanie działki, mają zostać usunięte bariery architektoniczne. Powstać mają min. dwa miejsca parkingowe dla pań niepełnosprawnych i min. dwa miejsca do ładowania pojazdów elektrycznych. Ponadto przewidziano parking rowerowy. Dworzec wraz z otoczeniem mają pozostać w cali dostosowane do spraw osób niepełnosprawnych.

Termin składania ofert mija 7 stycznia 2020 r. Jedynym kryterium wyboru jest cena. Dokumentacja wraz ze wszystkimi pozwoleniami ma żyć zdolna w porządku 36 tygodni od zawarcia umowy. Wartość zlecenia szacowana jest na 1,27 mlm zł netto.

Budynek dworca w Kołobrzegu został dany do użytku w 1910 r. Obiekt otrzymuje się w gminnej ewidencji zabytków. W 2010 r. został wykonany remont mieszkania dworca, jednakże stan techniczny całego budynku PKP SA określa jako mali i ciężki modernizacji. Hol główny pełni rolę poczekalni. Uważają się w nim również kasy i problemy handlowe. Obiekt nie spełnia wymogów TSI-PRM, co świadczy, że nie istnieje w cali przystosowany do spraw kobiet o ograniczonych możliwościach mieszania się.

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o